Zlecenia
System służy do szeroko pojętej obsługi zleceń.
Kartoteka gromadzi informacje o:
- Zleceniach w podziale na definiowalne typy zleceń zawierające m.in. zakres istotnej informacji, opisującej zlecenie danego typu oraz opisujące rolę zleceń poszczególnych typów w systemie,
- Pozycjach zleceń, rozumianych jako konieczne do wykonania prace cząstkowe lub specyfikację materiałów związanych z zleceniem,
- Kosztach przypisanych do zleceń w podziale na koszty materiałowe, robocizny oraz pracy sprzętu,
- Ilościach zużytych materiałów i czasu przepracowanego przez pracowników oraz wykorzystanego przez zasoby techniczne,
- Fakturach zakupu i sprzedaży wiążących się z danym zleceniem,
- Rozliczeniach zleceń.
System wspomaga następujące obszary pracy ze zleceniami:
- Wykorzystanie kartoteki jako słownika w innych systemach i modułach: Finansowo-Księgowy, Magazyn, systemy bilingowe, oraz wiele innych,
- Kontrola realizacji zleceń w ujęciu wartościowo-kosztowym – np. przez porównanie zdefiniowanych budżetów ze zrealizowanymi kosztami danego zlecenia (np. z systemu FK, z modułu Magazyn, Zakupu, Rejestracji Czasu Pracy) oraz wartości przychodów, związanych ze zleceniem wraz z automatycznym wyliczeniem (procentowym, kwotowym) stopnia realizacji budżetu,
- Kontrola realizacji zleceń w ujęciu ilościowym, realizowana na podstawie dokumentów magazynowych, przyporządkowanych danemu zleceniu – np. ilości wytworzone, pobrane, wydane do sprzedaży oraz porównanie ich z wprowadzonymi do systemu wielkościami planowanymi,
- Monitorowanie realizacji zlecenia na poziomie poszczególnych etapów jego realizacji, w tym – poprzez automatyczną komunikację z modułem mTerminarz, przekazującym na bieżąco informacje z terenu, dotyczące stanu zaawansowania prac,
- Planowanie szczegółowych prac w ramach zlecenia, przypisanie zasobów osobowych i technicznych, wydruk kart pracy, powiązanie ze sprawami zarejestrowanymi w module Remonty,
- Integracja Zleceń z instalacjami liczników,
- Rozliczanie wykonanych prac – rejestracja rzeczywistej liczby roboczogodzin personelu i zasobów technicznych, wykorzystanych materiałów wraz z uwzględnieniem ewentualnych narzutów,
- Przekazywanie do systemu Płace informacji o czasie pracy pracowników z podziałem na składniki czasu pracy,
- Nanoszenie informacji o efektach pracy w ujęciu rzeczowym (np. wyprodukowane/wykonane ilości) oraz możliwość przekazywania ich do płac jako danych do wyliczeń akordowych,
- Wystawianie faktur za prace wykonane w ramach zlecenia,
- Kompleksowa kontrola stanu zleceń realizowana z poziomu jednego miejsca w systemie, pozwalającego na obserwację zlecenia w różnych perspektywach, właściwych dla poszczególnych członków organizacji,
- Współpraca z oprogramowaniem do kosztorysowania w zakresie pobierania informacji o normatywnych wielkościach nakładów rzeczowych i porównywania tych wartości z nakładami rzeczywiście poniesionymi.
Inne istotne cechy systemu:
- Moduł pracuje na wspólnych z innymi modułami kartotekach asortymentu, klientów, pracowników i korzysta ze wspólnych dla całego zestawu słowników,
- Udostępniane są metody tworzenia kryteriów rozksięgowujących na podstawie danych dotyczących zleceń,
- Zapewniane są jednakowe dla wszystkich modułów i systemów reguły dostępu i obsługi kartoteki,
- Występuje możliwość dołączenia dowolnego załącznika, np. zdjęcia lub rysunku pozycji asortymentu,
- Kartoteki zleceń może być rozbudowywana o dowolne, definiowane przez użytkownika pola, takie jak słownik, tekst, liczba czy data,
- Dostępne są rozbudowane mechanizmy filtrowania danych kartoteki,
- Moduł skupia w jednym miejscu wszelkie informacje, dotyczące zleceń, powstałe w innych modułach ZSI (dokumenty magazynowe, sprzedaży/zakupu, dowody księgowe, karty drogowe oraz pracy, itp.),
- Możliwa jest współpraca z systemem Zarządzenie Obiegiem Informacji – umożliwienie załączania zleceń jako załączników wątków.
Podobnie, jak we wszystkich innych modułach ZSI, użytkownik korzystając z Generatora Raportów jest w stanie zarówno tworzyć nowe zestawienia jak i modyfikować istniejące, realizujące w ten sposób najbardziej zindywidualizowane potrzeby informacyjne w sferze zarządzania zleceniami.